XXV Feria del Libro

XXV FERIA DEL LIBRO

20, 21 y 22 de Noviembre de 2019

Invitados:

D. Isaac Rosa (Cómic), miércoles 20 a las 11:45.

D. Miguel Delibes de Castro (Ecologismo), jueves 21 a las 10:15.

Dª Ángeles de la Torre (Memoria Histórica), viernes 22 a las 9:15.

Concurso HAIKUS.

Descuentos en las compras de libros:

10% Librería Prisma.

5% Alumnado del centro (hasta 3€).

3€ socios del AMPA (AFAMA).

Unidad Integrada de 3ºESO sobre alimentación sana

3rd year integrated project

In language and literature, they learnt about the importance of healthy eating and the risks of eating poorly and not exercising can have. They also learnt to identify stereotypes of men and women in the media and how adverts can have a negative impact on young people´s perceptions and health.

IMG 0084

In English they learnt about the sociocultural aspects of diets and eating habits in different countries, focusing the difference between Spanish and British habits. They also looked at different models of lifestyles. In groups they researched the nutritional content of an unhealthy snack or drink then created a survey to compare different age groups, by asking how often people consumed the product and their thoughts and perceptions on it. They presented their research on a poster and included a healthy alternative.

In French they learnt about the physical and political geography of France. They also learnt about cultural differences between regions in France and different French cuisine and nutrition. They worked collaboratively to create a document with information about each region.

In history and geography, they learnt about the primary sector and its impacts on the environment. They also learnt about the inequality of food production and consumption around the world as well as the problem of hunger and malnutrition. They worked in groups to create posters about the types and models of farming and their impacts, with key words in English, that they combined with work they did in biology to create a wall mural.

IMG 7121

In biology they learnt about the different nutrients and their function in the body. They learnt about healthy eating habits based on the food wheel and compared the Spanish food wheel with the British model. They created a large food wheel in Spanish and English that formed the centre of the wall mural they finished in geography and history. As a group activity they made videos about healthy Mediterranean based recipes and included variations for special diets such as a celiac diet or compared how the recipe would vary between a developed and underdeveloped country.

Primer Encuentro FP Imagen y Sonido

El 1º encuentro de FP “Néstor Almendros” tendrá lugar en el centro educativo que lleva este mismo nombre, Néstor Almendros, sito en Tomares, y se celebrará durante los días 6 y 7 de febrero, miércoles, en horario de 9 a 14.45 y de 16.45 a 19.45, y jueves, en horario de 9 a 14.45, respectivamente.

Este evento responde a la necesidad de un alumnado que en breve se enfrentará al mundo laboral y, nada mejor que la puesta en marcha de esta actividad para vivir la experiencia profesional de desarrollar un acontecimiento similar al que realizarían en una empresa
real de organización de eventos y espectáculos.

Toda la información (nota de prensa, carteles, etc), en el siguiente enlace y en la cuenta Instagram del evento @encuentros_iesnestoralmendros

cartelconcierto 2 600px

CARTEL ENCUENTRO V5 600px

Proyecto solidario naranjas por material escolar

Campaña solidaria 1º y 2º ESO.

INTERCAMBIO IES NÉSTOR ALMENDROS & COLEGIO SAN MARCOS (Cameroun)

Enlace a la presentación del proyecto.

GUÍA DIDÁCTICA PARA DETECTAR, SENSIBILIZAR Y PREVENIR LA VIOLENCIA CONTRA LAS MUJERES A TRAVÉS DE LOS MICROMACHISMOS

Logo Néstor Almendros 150x101El IAM presenta una guía didáctica destinada al alumnado de secundaria para que la juventud sepa detectar los micromachismos y así prevenir la violencia contra las mujeres.

Edita: Plataforma Andaluza de Apoyo al Lobby Europeo de Mujeres
Subvenciona: Instituto Andaluz de la Mujer Córdoba abril 2018 www.mujereslobby.org
Facebook: Plataforma Andaluza de Apoyo al Lobby Europeo de MuJeres
Twitter: @PALEM_LOBBY